搜尋此網誌

2011年4月4日 星期一

母親子宮的羊水 - In the Amniotic Fluid of Mother





In Life
生命中

There was a passage
存有一條通道

If you pursuit it long enough
一直追尋下去

You will find a massive ocean
在它的盡頭處

At the end of this passage
是浩瀚的海洋

That we called it 「Love」 !
我們稱之為「愛」!


*****


The ultimate love that I can apply
我所對你能顯示出來最高的愛

Is never asking anything from you!
就是從不曾要求你什麼!

I respect each of your wish
我尊重你的每一個意願

Your wish is mine as well
你的意願就是我的意願

No matter what you have chosen
無論你選擇什麼

Is within my bosom of Love
都是在我愛的懷抱中

In the cradle that I am swaying
讓我輕輕的搖著


*****


When you are tearing
當你流淚時

I torn
我也流著淚

When you burst out laughing
當你笑破肚皮時

I do too
我也笑破肚皮

When you are happy married
當你結婚時

I send you my blessing flowers
我獻上我的花

When you are old and sick
當你年老病痛時

I sit by your side
我陪伴在你身旁

When you are ash to ash; dust to dust
當你 塵歸塵 土歸土時

I recycle you
我將你重新打扮

And create a whole new you
重塑一個新的你

Once again hold you in my arms
再在懷中搖著你

My cradle is the ocean of Love
我的懷抱是愛的海洋

The amniotic fluid of Mother
是母親的子宮羊水

To nourish and supply all you need
充盈潤澤滋養你全身

Do not be afraid of losing
不必害怕沒有

Do not be frightened by lacking
不必恐懼不足

In the amniotic fluid of Mother
母親子宮的羊水

You have got all you ever needed
有你所需的一切



~~~

沒有留言:

張貼留言