搜尋此網誌

2011年3月27日 星期日

我是誰? Who Am I?




In this river of lives
在生命之流轉中

*****

「Who am I?」 I wondered
我問著「我是誰」?

I asked myself this question every of my life
我的每一生都在問自己這個問題

And I wrote down the answers in every life
每一世我都寫下了不同答案

For such eon I come to this moment in time
生生世世來到此時此刻

I collect all the answers that had been written
我將以前所有的答案都一一寫好

And sealed them in a secret place
將它封存在一個秘密地方

That has a door yet nor door
這個秘密地方有門亦無門

With a key yet nor key
有鑰匙又沒有鑰匙


*****


The golden arch is shining with endless totems
金色鏤空的拱門

Which are moving and flowing all the time
有著各種圖騰流動變化著

As individual yet interweaving
密織著的圖騰看似單獨卻又相連

Spiraling as above and as below; as left and as right
既上又下 既左又右的旋動

As alpha as omega
既是最初亦是最終 

Each answer I wrote had been transformed into exquisite Geometry
每一個我寫出的答案轉變成美妙的幾何

Lacing the totems
蕾絲著圖騰


*****


As if
如是

I answered …
我回答 …


~~~

沒有留言:

張貼留言