搜尋此網誌

2011年9月4日 星期日

你的發願(五) – 終極的探險 The Extreme Quest

.



My heart does not perform by Languages Words Sounds Colors and Forms

Meaning . . .

I do use these measures to express but in a different way

Other than what you think

What you feel and perceive from the exteriors


*****


All of my expressions

Are in a metaphor way

Never in a fixed and solid way

There are meanings in layers within layers conceived in every form of matter and event

The exterior of form is the most superficial and concreted one in meaning

It will not lead you into the deeper core of my Heart

In which is your True Essence

In order to dive deep into my Heart

That requires your constant explorations and expeditions

This is

After all

Your Extreme Quest . . .


*****


我的心意並非以 語言 文字 聲 色 形相 等等來顯示

這個意思是…

我的確用是這些你能認出之

言語 文字 以及各種聲名形色來顯露我的心意

只是 非你在表面所看見或所想及的解讀方式


*****


在我的任何的表達中

都是以如是的喻意來傳達我的心意

在每一個外相及事件的外觀中

都隱含著無數層面之深淺不同心意

當然由表相上來解讀也是一層意義

卻單單固定只有一種的意思

無法引你深入我心意的核心

也就是你的本來

在事物外相之下

有著層層深廣的內涵暗藏

需要你去摸索探究

直入我核心之聖殿

這正是你所一直祈求的

終極的探險 . . .


~~~

沒有留言:

張貼留言