搜尋此網誌

2011年5月8日 星期日

點的遊戲(十七) – 永住空 Can Not Tell




雖我真身有無盡點
Even there are infinite particles in me

無盡點即是一點
Infinite is finite

無法分別
Can not tell

無法分離
Can not be separated


In

一起流動
The Flowing River


*****


若將我固定於某個特定一點
If I am bound in one particle

我即會失去平衡
I will lose balance

我身之宇宙會崩垮
The Universes in me will be crashed apart

我會死亡
Then I die


*****


當我說「我」

當我說「我身」時

永遠是將



他/她/牠/它

你們/他們/她們/牠們/它們

你的/他她牠它的

你們的/他她牠它們的

此方/他方/此時/他時

包含在內的無有分別


*****


When I say「I」

When I say「Mine」 …

It always contains

You/He/She/It
You/Him/Her
You/They/Them
Yours/His/Hers/its
Their/Theirs
Now/Then/Here/There

Without any separation and difference


*****


這樣
Thus

我即是永生之流動
I live in an eternal life

永住空
Flowing in「Can Not Tell」



~~~

沒有留言:

張貼留言